Re: Kabel

  • From: "Soren.Jessen" <astro.soren@xxxxxxxxxxxxxx>
  • To: astrolist@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Mon, 4 Apr 2011 17:28:11 +0200

Hej alle,
Husk at benytte Categori 5 kabel pts kabel, hvis der er længere end 15 m
så er signal tabet mindre.
Træk ikke for hårdt i kablet, så ændrer impedansen sig på det trukne
stykke og skaber
reflektioner som undertrykker signalerene. så hastigheden nedsættes pga.
gentagelser
af transmisionerne.
Reflektioner ses tydelig med et Time Domaine Reflektometer instrument med
Scope.*
*(Kabel Radar: der viser hvor lang inde på kablet fejlen optræder.

Mvh
Kabel Doktoren