Re: Fup og AstroList

  • From: frank.j.a@xxxxxxxxxxxxx
  • To: astrolist@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Sat, 6 Aug 2011 12:02:12 +0200 (CEST)

Hej,

til almindelig orientering: der er sket det at nogen har
hacket Ruds hotmail konto - og udsendt mail fra den. Formålet er at
fange alle svarene, og så køre dialogen videre fra en anden
mailkonto.

Det kan være ret svært at gennemskue, da
afsender mail - og den man skal svare tilbage til - i sådanne
tilfælde er brugerens normale mailkonto.
Det betyder også
at der er tale om en autoriseret afsender til f.eks. maillister - og
også en som er meget svær at fange i spam filtre.

...snedigt!

mvh Frank J. Andersen

> Fupmailen med Ruds underskrift fik mig til at tænke
lidt

> Er Astrolist ikke en lukket liste, hvor man skal
være meldt ind for at
> indlæg kommer videre ?
>
> Selv om jeg ikke tror at nogen melder sig ind og
så spammer de andre med
> hans navn.

Der er vist nogle virus der sender mails afsted, fra de computere de er

kan heller ikke finde noget,

Venligst

Carsten Nielsen