[541b] Zajęcia szkolne 10 marca

  • From: Wojciech Maziarski <wojciech.maziarski@xxxxx>
  • To: "czartoryski_2015@xxxxxxxxxxxxxxxx" <czartoryski_2015@xxxxxxxxxxxxxxxx>, Ewa Borek <brzoza1313@xxxxxxxxx>, KLASA freelists <541b@xxxxxxxxxxxxx>, ryb@xxxxxxxx, p.podemski@xxxxxxxxx, anna.koltunowicz@xxxxxxxx, Justyna Suchecka <justyna.suchecka@xxxxxxxx>, Kamila Luttelmann <kamila@xxxxxxxxxxxxx>, luizjanka0 <luizjanka0@xxxxxxxxxxxxxx>, Joanna Kownas <j.kownas@xxxxx>, Gimnazjum 54 <gimnazjum54@xxxxx>, dorota.loboda1@xxxxxxxxx
  • Date: Thu, 2 Mar 2017 10:40:35 +0100

Szanowni Państwo,

w piątek 10 marca rodzice uczestniczący w proteście przeciw tzw. reformie min. Anny Zalewskiej demonstrują swoją niezgodę na niszczenie polskiej edukacji nie posyłając dzieci do szkół – w załączniku do tego listu znajduje się pismo organizatorów akcji z informacją o przedsięwzięciu i z postulatami.

Moja Ania z II b tego dnia też nie pójdzie do szkoły. Zachęcam Państwa do podjęcia takiej samej decyzji.

Żeby jednak nie był to dzień stracony dla edukacji, przygotowałem w mojej redakcji dla chętnych zajęcia zastępcze. Tego dnia o 11.00 w sali konferencyjnej „Gazety Wyborczej” odbędzie się specjalna lekcja obywatelskiego wychowania dla demokracji. Poprowadzi ją dr Piotr Podemski z Uniwersytetu Warszawskiego, doświadczony, lubiany przez młodzież wykładowca i ekspert ds. edukacji historycznej i obywatelskiej.
Temat lekcji brzmi: „Po co (tak naprawdę) uczymy się historii?”.

Na uczestników czeka dodatkowa atrakcja: na spotkanie przyjdzie redaktor naczelny „Gazety Wyborczej” Adam Michnik, który krótko opowie naszym dzieciakom o swoich doświadczeniach i odpowie na kilka pytań z sali, jeśli takie padną. To naprawdę niepowtarzalna okazja – nasze dzieci będą mogły osobiście pogadać z człowiekiem, o którym uczą się na lekcjach historii!

W sumie przewidujemy, że całość spotkania zajmie 2-2,5 godziny,

Liczba miejsc jest ograniczona, więc niestety musimy wprowadzić zgłoszenia, żeby uniknąć sytuacji, że ktoś przyjdzie i nie zostanie wpuszczony z braku miejsca.
Proszę zgłaszać chęć uczestnictwa na mój adres mailowy: wojciech.maziarski@xxxxx

Do ustalenia pozostaje kwestia dojazdu do redakcji – ul. Czerska 8/10. Czy znajdą się chętni dorośli, którzy zaopiekują się dziećmi i pomogą im tam dotrzeć?

Bardzo uprzejmie proszę Panią Ewę Borek o rozesłanie tego listu do rodziców naszej szkoły - mam tylko niektóre adresy, głównie z klasy mojej córki.

Wojciech Maziarski